Last update.. Lapland & laatste daagjes. - Reisverslag uit Järvenpää, Finland van Nadine Hazeleger - WaarBenJij.nu Last update.. Lapland & laatste daagjes. - Reisverslag uit Järvenpää, Finland van Nadine Hazeleger - WaarBenJij.nu

Last update.. Lapland & laatste daagjes.

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

24 November 2014 | Finland, Järvenpää

Verslag 6:
Laatste verslag!

En eindelijk hebben we vakantie! 16 november zijn we met het vliegtuig naar Lapland vertrokken, we verblijven in het plaatsje Sirkka in een super mooi huis! Meike, Iris en ik deden samen met een koffer die maar net dicht paste. Op het vliegveld kwamen we erachter dat 'ie veeel te zwaar was, wij dus spullen in handbagage gedaan & extra kleding aan. Dit heeft ons geld bespaard & veel gekke blikken opgeleverd haha.
In de avond zijn we gelijk al op zoek gegaan naar infocenters waar we activiteiten kunnen boeken. We hebben hier gelijk snowboard en ski spullen gehuurd voor de volgende twee dagen. Ik heb dus maandag en dinsdag lekker mogen snowboarden!! Deze dagen waren er maar 3 pistes open van de 47. Dit komt doordat er nog niet genoeg sneeuw ligt & het nog geen hoogseizoen is (weinig toeristen).

Woensdag zijn we naar een huskey farm geweest, een aantal kilometers vanaf Sirkka. Hier mochten we kijken naar de huskeys, foto’s maken, aaien etc. ;) Ook waren er 2 rendieren! Nadat we hier rondgelopen hadden, begonnen we met de huskey tocht! Deze tocht was 5 km lang en we zaten lekker onder een kleedje achter elkaar, warm en gezellig dus!
’s Avonds zijn we voor het eerst naar een donkere plek gegaan om het noorderlicht te gaan bekijken, dit hebben we gewoon gelijk al mogen zien! Zo gaaf!! Want het is helemaal niet normaal om het gelijk te zien, sommige mensen zitten soms 7 uur lang achter elkaar te wachten om het eindelijk te zien. Maar wij hebben het gelijk kunnen zien & ik heb zelfs een paar foto’s kunnen maken :D

Donderdag en vrijdag heb ik lekker gewandeld en zijn we naar het dorpje gegaan etc. Ook erg lekker om te relaxen in ons mooie huis! Donderdagavond zijn we weer naar het bos gegaan, we hebben hier een kampvuur gemaakt en lekker worstjes en marshmallows geroosterd!

En zaterdag was alweer de laatste hele dag in Lappi, we hebben koffers ingepakt & verder films gekeken enzovoorts. ’s Avonds zijn we lekker wezen uit eten & naar een bar geweest!

Zondag vlogen we naar huis & zijn we weer aangekomen in Järvenpää, waar nu ook sneeuw ligt!!
Maandag en dinsdag is het vooral koffer inpakken, Helsinki voor de laatste keer bezoeken, sinterklaas vieren met de meiden, Nieuwjaarsduik in het meer!! & nog laatste ontmoetingen met mensen van de campus en stage.

En dan woensdag gaan we weer naar huis. Van veel mensen krijg ik de vraag of ik al zin heb om naar huis te gaan.. Hier het antwoord: er zit een dubbel gevoel aan; alles hier missen wat je hebt opgebouwd is erg jammer en ik zou nog veel leuke dingen hier willen en kunnen doen, maar we gaan wel op ons hoogtepunt weg & gaan weer veel mensen (die we hebben gemist) zien!

Dus pas op: aan het eind van de week zijn Iris en ik weer in Nederland!!